top of page

רגע לפני שמשקיעים



הסתייגות: אין בדברים שלהלן הבעת עמדה כלפי החברות או האישים המצוטטים בכתבות ולגבי אמיתות ונכונות הציטוטים שבמובאות. הציטוטים הם לצורך המחשת הרעיון ולא מכוונים כלפי חברה מסויימת או אישים מסויימים. אין לראות בדברים שלהלן המלצת השקעה או המלצה שלא להשקיע.


 


אתה נתקל בפוסט ויראלי ברשת חברתית. במקרה דנן LinkedIn. הפוסט מושך את תשומת לבך. אני ממליץ ללחוץ על התמונה לראות את הסרטון (* הקישור המקורי נותק. יש קישור לסרטון דומה). זה מלהיב ומרתק. טכנולוגיה חדשנית. נראה שזה יעשה הבדל משמעותי בשוק ויהיה לזה הרבה ביקוש. הנה הזדמנות להשקעה אטרקטיבית!!


תסתכלו על ההייפ מסביב! מעל 2000 לייקים! 130 תגובות!! מעל 100K צפיות!!! מטורף.



מה אתם אומרים שווה להשקיע? מה זה אם לא חוכמת ההמונים! ולא סתם המונים, זו ״הרשת המקצועית״ שלך ב LinkedIn שמתלהבת. תקראו את התגובות שלהם. מי כמוהם יודע? יש לא מעט אנשים שיסתפקו במה שראו עד כאן ויחליטו להושיט את היד לארנק. בקלות שבה ניתן היום להשקיע, לפעמים מספיקה לחיצת כפתור בסמארטפון והופ אנחנו בפנים.


אני שומע קולות של מבקרים שיטענו שזה לא רציני. שככה לא באמת מתנהג משקיע מקצועי. הביקורת צודקת וגם לא צודקת. משקיע מקצועי יבצע תהליכי בדיקה מדוקדקים לפני קבלת החלטה. יבחן דוחות כספיים, ינתח הכנסות והוצאות, פוטנציאל שוק ועוד כל מיני פרמטרים. נכון.

אבל תתפלאו כמה בכל זאת משקיעים בלי כל זה.


אז מה אתה ממליץ לעשות?

גם אם אנחנו לא אנשי מקצוע, לא אלו שנמצא אותם נוברים בדוחות חשבונאיים, בכל זאת יש גם לנו כמה אמצעים ותהליכים פשוטים שמומלץ לבצע.


חיפוש קצר בגוגל מאתר עוד כתבה מפרגנת. אבל בוא נסתכל בטוקבקים...



המממ.. מספר 9. אומר שאין להם פטנט. אומר שזה לא כזה חידוש ואם אין פטנט יש כנראה מתחרים..


זה משנה לגמרי את התמונה לגבי כדאיות ההשקעה, לא?


טוקבוקיסט 7 אומר שכדאי להסתכל על חברה אחרת שאולי קשורה לאותם יזמים שעומדים מאחורי היוזמה הזו. גוגל נוסף מעלה שהייתה חברה אחרת לפני כמה שנים שזכתה לכתבות מפרגנות וכתבות על גיוסי השקעות מוצלחים של כמה מיליונים ו.. לאחר כמה שנים החברה הזו נמנית ברשימת החברות של פירוק מרצון.




 

עכשיו ההתלהבות די הצטננה. לא? זה לא שאנחנו לא מודעים לזה שבכל השקעה יש אלמנט של סיכון אבל כשרואים את זה שחור על גבי לבן מול העיניים זה נהיה יותר מוחשי.


לסיכום נסייג כמה דברים: א. העובדה שמישהו היה מעורב ביוזמה שלא הצליחה בעבר זה לא פוסל את כשירותו של אותו אדם ולא מבטל סיכוי להצלחה של המיזם החדש. ידוע שלפני שמצליחים בדרך כלל מנסים ונכשלים יותר מפעם אחת. ב. ייתכן מאד שהמוצר הוא מוצר ראוי שמספק שירות איכותי שעוזר מאד לאנשים שסובלים. זו עדיין לא ערובה לכך שהמוצר יצליח מבחינה עסקית.

אז הנה עברנו תהליך שמתחילתו עד סופו לקח אולי 15דק׳?


נקודה למחשבה רגע לפני שמשקיעים.

bottom of page